Bila Manusia Hilang AKAL : Ape Jadi Ekk ! ! ?

Posted by si zhal



Manusia..ade akal untuk berfikir,ada hati untuk menyayangi/mengasihani/Dll. dan cukup sifat!! Tapi sekarang aku tengok manusia ni dah bertuka ke spesis lain..or dengan kata lain "BINATANG"..nape manusia dah bertukar menjadi binatang?? sebab ini la tanda-tanda akhir zaman wahai sahabat handai ku..Di mana manusia akan membuat Kejahatan, Kezaliman, Kekejaman yang berleluasa di atas Muka Bumi Allah ini tanpa berfikir panjang.

Mane perginya akal yang telah di anugerahkan oleh Allah kepada mereka?? mane perginya hati yang telah diberikan kepada mereka?? dimana silapnya mereka? adakah kesalahan ini berpunca daripada KELUARGA? DIRI SENDIRI? atau RAKAN-RAKAN? Fikirla..Jangan cakap Iman di dada tebal tak buat benda terkutuk camtu sahabatku..sedangkan manusia yang bergelar ustaz boleh merogol anak muridnya jangan kan manusia bertitle biasa-biasa..Subhanallah!!! (itu aku tanak cakap..walhal bende2 cmtu korang da tau)Tu diaaaa..bila nafsu menguasai diri!! apa-apa pun boleh jadi.

Baru-baru ni aku terbaca kat 1 artikel dimana seorang Bayi di temui di tong sampah dalam keadaan terbakar..Masyallah..aku menangis membaca artikel tersebut (aku ckp btul ni..kalau tak caye tanye mak aku)..sampai camtu!! lahabau betol!!..darah daging sendiri pun nak bakar..wehhhhhh!!! berani buat berani tanggung la!! Nape bukan ko je yang kene bakar mase tu..bia ko rase sikit penangan kene bakar hedup2 ni..siooooottttt!!

Benda camni da rupe trend lak aku tengok..buat-buat..buang..buat-buat buang..ape ko engat yang ko buang tu anak patung keeee??? tu manusia la ngokkk!!! benafas tu!! berbunyi..uek! uek! lak tu!!! ko dah tak dapat beza anak patung dengan anak manusia ka baii!! baik ko takyah sekolah..or mase kat sekolah dulu x belajar Agama??? majoriti yang buat benda terkutuk ni ialah yang beragama ISLAM..kalau agama lain aku tak kesah..ni beragama ISLAM dudeeee!! mane nak letak muka?? paling teruk yang kene tanggung ni mak bapak..tak kesian ke tengok orang tua menangis sebab perangai haram dajjal korang ni?? Lain la kalau yang buat tu xde perasaan..what evaaa!!

Ape-ape pun malas nak cakap panjang..korang fikirla sendiri..elakkan diri tu membuat maksiat and bende2 tak baik ni..Allah dah bagi zuriat di buat camtu lak..kalau tanak, tak mampu takyah la buat camtu..hantar la ke tempat yang akan menerima mereka..rumah kebajikan banyak tu baiiii..bukan nye takde..memang sengaje carik nahas ni..sedangkan orang yang dah berkahwin yang xde zuriat siang malam berdoa supaya Allah bagi zuriat kat mereka. Golongan ni lagi la bersusah payah nk dapatkan zuriat..sanggup berabis wang ringgit..ada yang sampai ke luar negara kot2 boleh membantu..sedar la wahai manusia durjana!!..udah2 le buat dosa tu..balik la ke pangkal jalan yeeee!!..belom terlambat lagi..semoga roh mereka2 yang teraniya oleh darah daging sendiri ni di Redhai oleh Allah hendaknya..Amin. 



  Baca lebih lanjut: [Bakar Bayi Dalam Tong Sampah]

0 comments:

Post a Comment